• سامان فاطر راشا
  • سامان فاطر راشا
    آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور
  • استراتژی شرکت
    بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تأکید بر ارزش آفرینی و مسئولیت های اجتماعی
  • مأموریت شرکت
    تأمین نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز
  • آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

سامان فاطر راشا

آرمان شرکت

قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

قطعات لاستیکی

طراحی وساخت انواع قالبهای لاستیک

ساخت قطعات لاستیکی و سیلیکونی روش ساخت این قطعات و کاربرد آنها در صنعت همیشه مورد توجه بوده است. از این رو سعی داریم به معرفی کوتاه  قطعات لاستیکی و سیلیکونی بپردازیم.


قالب های لاستیک ، سیلیکون

قالب های لاستیک و سیلیکون نوع دیگری از قالب ها می باشد. که کم هزینه تر و ساده تر نسبت به قالب های پلاستیک و دایکست است.

در این قالب ها بر عکس قالب های پلاستیک و ریخته گری که مذاب در داخل قالب ریخته شده و پس از سرد شدن قطعه از قالب خارج می شود. روش کار به این صورت است که ابتدا قالب گرم می شود و پس از اینکه قالب به حرارت مورد نظر رسید (حدود ۱۲۰ درجه در لاستیک ها و ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه در سیلیکون رابرها). لاستیک یا سیلیکون به صورت نواری یا لقمه  و یا در محفظه تزریق(برای قالب هایی که محفظه تزریق دارند) در زیر آن قرار میگیرد. پس از اینکه تحت فشار به شکل قالب در آمد و سپری شدن زمان پخت قالب باز شده و قطعه لاستیکی یا سیلیکونی فرم گرفته شده خارج می شود.

پخت :

مواد اولیه لاستیک ها و سیلیکون ها به صورت خام خواص پایینی دارند که امکان استفاده از آن ها را برای صنعت وجود ندارد. اما ترکییب آن با مواد افزودنی و پخت آن برای ایجاد مخلوط یکنواخت و با ثبات، کارربردهای بی شماری را برای آن ایجاد می کند.

موضوع با اهمیت زمان مناسب پخت این مواد می باشد. که با توجه به نوع ماده و افزودنی های موجود در آن متفاوت می کند. و با توجه به عدم شکل پذیری مجدد بعد از پخت لاستیک لازم است تا قبل ازتزریق و یا قالب گیری به اطلاعات مناسبی در این خصوص رسید. این زمان اهمیت بسیاری در فرایند شکل گیری لاستیک در قالب و یا در فرایند تزریق آن دارد. و چون بعد انجام پخت ماده هیچگونه تغییر شکلی نمی پذیرد. عامل پخت باید در مرحله آخرو بعد از اضافه کردن تمامی افزودنی های مورد نیاز اضافه گردد.
 

 

ساخت قطعات لاستیک و سیلیکون در شرکت فامین

ساخت انواع قطعات لاستیکی از مواد NR.SBR.NBR.EPDM.IR.IIR BR.HNBR.VMQ.CSM.Neoprene ( CR ) Vitonساخت قطعات لاستیکی و سیلیکونی خاص مانند قطعات لاستیک های ضد اسید ، قطعات لاستیکی ضد آتش، قطعات لاستیکی مقاوم به حرارت و مقاوم به مواد شیمیایی ساخت قطعات سیلیکونی ضد اسید ، و قطعات سیلیکونی مقاوم به مواد شیمیایی مرتبط با صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی

در سـال 'مهار تورم و رشد تولید' کمـر همت مـی بندیـم تا با تکیه بر توان داخلی تولیدی ملی با کیفیت جهانی عرضه کنیم