• سامان فاطر راشا
  • سامان فاطر راشا
    آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور
  • استراتژی شرکت
    بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تأکید بر ارزش آفرینی و مسئولیت های اجتماعی
  • مأموریت شرکت
    تأمین نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز
  • آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

سامان فاطر راشا

آرمان شرکت

قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

ریختگری فولاد و فلزات رنگی

ریخته گری قطعات چدنی
ریخته گری چدن
همانطور که می دانید ریخته گری قطعات چدنی یکی از بهترین خدماتی است که فامین به شما ارائه می دهد.

همچنین با استفاده از ریخته گری قطعات چدن می توان کاربرد های متعددی را ایجاد کرد.

چدن یکی از آلیاژ های پر کاربرد آهن می باشد. در صنایع مختلف می توان از ریخته گری قطعات چدن استفاده های متعددی کرد. برخی از مهم ترین کاربرد های ریخته گری چدنی شامل:

قابلیت ریخته گری بسیار عالی

قابلیت بسیار خوب در استفاده در قطعات حرکتی

قطعات ریخته گری شده دارای خاصیت ضد لرزشی هستند.

بر اساس نوع قطعات چدنی روش های ریخته گری متفاوت خواهد بود. قطعات چدنی در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

برای ریخته گری قطعات چدنی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرکت فامین ارائه دهنده انواع ریخته گری قطعات چدنی خاکستری و نشکن با مناسبترین قیمت جهت صنایع راهسازی،صنایع سیمان،خودرسازی،صنعت معدن و غیره...

ریخته گری قطعات چدنی

مزیت های ریخته گری قطعات چدنی
آیا با مزیت های ریخته گری قطعات چدنی آشنایی دارید؟ در اینجا شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.

کاربرد گسترده
روند ریخته گری فلز تقریباً از محدودیت اندازه، ضخامت و شکل ریخته گری عاری است، ضخامت دیواره ریخته گری می تواند تا 0.3 1000 میلی متر باشد، طول از چند میلی متر تا ده متر متغیر است، و کیفیت آن می تواند از چند گرم باشد و به بیش از 300 تن برسد.

فرآیند ریخته گری قطعات چدنی برای تولید قطعات با شکل پیچیده مناسب است، به خصوص با حفره پیچیده مانند جعبه ، شیر، پروانه، سیلندر موتور، پروانه و غیره.

دسترسی مواد اولیه
مواد مورد استفاده در ریخته گری های قطعات فلزی به طور گسترده ای وجود دارد. تقریباً هر ماده ای را می توان درون آلیاژ مایع ذوب کرد، مانند فولاد، انواع آلیاژ آلومینیوم، آلیاژ مس، آلیاژ آهن، چدن آلیاژ پلاتین و غیره.

برای آن دسته از مواد آلیاژی شکننده و دارای انعطاف پذیری کم (مانند چدن معمولی)، ریخته گری تنها فرآیند شکل گیری امکان پذیر است. در تولید صنعتی، چدن پرمصرف ترین ماده است و بیش از 70٪ کل تولید را تشکیل می دهد.

اندازه و سایز درست قطعات ریخته گری شده
عملکرد کلی اقتصادی، انرژی، مصرف مواد ریخته گری کمتر از سایر روش های تشکیل فلزات است.

ریخته گری های فلزی حداکثر 40 تا 80 درصد از کیفیت در ماشین آلات عمومی است، در حالی که هزینه ساخت تنها 25 تا 30 درصد از کل هزینه دستگاه می باشد.

روش های تولید انعطاف پذیر هستند، تولید انبوه می تواند به عنوان تولید مکانیزه سازماندهی شود.

از زباله ها و مواد فلزی قدیمی می توان به عنوان منابع تجدید پذیر استفاده کرد.

در مقایسه با آهنگری، ریخته گری فلزات مصرف برق کمتری دارد.

ریخته گری قطعات چدنی

روند ریخته گری قطعات چدنی
مانند سایر ریخته گری ها، روش های مختلف تولید ریخته گری چدن نیز وجود دارد. در کارخانه ریخته گری چدن، 2 روش اصلی برای ریخته گری وجود دارد: ریخته گری با قالب های ماسه ای یا ریخته گری با قالب های فوم .

ریخته گری با قالب های ماسه ای
ریخته گری ماسه ای نیز نامیده می شود. فرایندی است که از قالب های ماسه غیر قابل استفاده مجدد برای تشکیل ریخته گری فلزات استفاده می کند. ریخته گری با قالب های ماسه برای تولید طیف گسترده ای از اجزای چدن با هندسه های پیچیده استفاده می شود.

برای ساخت ریخته گری آهن سه نوع تکنیک ریخته گری وجود دارد. آن ها ریخته گری ماسه از قبل پوشش داده شده، ریخته گری شن و ماسه رزین و ریخته گری ماسه است.

در میان آنها، ریخته گری شن و ماسه از پیش پوشش داده شده دقیق ترین فرایند ریخته گری شن و ماسه با تحمل عمومی ریخته گری CT8 است. این توانایی تولید ریخته گری آهن کمتر از 2 کیلوگرم را دارد. ریخته گری ماسه رس دومین فرآیند ریخته گری دقیق با تحمل ریخته گری عمومی CT9 است.

در این روش ریخته گری آهن بین 2 کیلوگرم 60 کیلوگرم قابل استفاده است. و ریخته گری ماسه رزین عمدتا برای تولید ریخته گری آهن بزرگ بالاتر از 60 کیلوگرم استفاده می شود.

ریخته گری با قالب های فوم
یکی دیگر از روش های ریخته گری برای ریخته گری قطعات چدنی است. نوعی فرایند ریخته گری الگوی تبخیری است که مشابه سایر ریخته گری ها است. اما موم را با الگو جایگزین فوم کنید. مزایای ریخته گری با قالب فوم از دست رفته این است که نقطه جوش فوم کم است، این امر به شما کمک می کند تا با ریختن نیاز به ذوب شدن موم از قالب، فرآیند ریخته گری ساده تر شود.

چدن یکی از مواد معمول ریخته گری در فرایند ریخته گری با قالب فوم است. با ریخته گری فوم ، می توانیم ریخته گری های کوچک آهنی را با دقت ابعاد مناسب و پایان سطح انجام دهیم برای ریخته گری آهن های حجیم، ریخته گری ماسه ترجیح داده می شود.

چدن آلیاژ فلزی از آهن، کربن و سیلیکون است. با مقدار کربن 2.1 تا 4.5٪ و سیلیسیم حدود 2.2٪ و مقدار کمی گوگرد، منگنز و فسفر می باشد.

ریخته گری چدن یکی از قدیمی ترین روش های ریخته گری در جهان است. چدن ذوب شده و در قالب ها ریخته می شود تا بخشی از محصولات با اندازه و شکل دلخواه ساخته شود.

چدن را می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. در فرآیند ساخت چدن، عناصر آلیاژی نوع چدن را تعیین می کنند. در مقایسه با ریخته گری فولاد، ریخته گری آهن دارای طیف گسترده ای از مزایای خواص آن است.

شرکت ریخته گری آهن ما که در سال هاست که تاسیس شده است، سابقه طولانی در تولید ریخته گری آهن در چین دارد. تجهیزات و امکانات کارخانه ما همچنان به روز رسانی می شوند بنابراین ما می توانیم با آخرین فناوری ریخته گری فوم و ریخته گری شن و ماسه، محصولات با بالاترین کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

بر اساس مزایای استفاده از آهن، می توانیم زمان تولید را کاهش دهیم. زمان تحویل را کوتاه کنید، در هزینه ریخته گری آهن صرفه جویی کنید. توانایی رقابتی خود را در بازار ریخته گری آهن تقویت کنید.

از مهم ترین ویژگی های ریخته گری قطعات چدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص ریخته گری Tmکم، سیالیت خوب). بدون استفاده از عملیات ماشینکاری پر هزینه می توان به هر شکل و اندازه پیچیده ای آن را داد(

ماشینکاری خوب (چدن های گرافیتی)

کم هزینه

مقاومت فشاری قوی در مقایسه با فولاد

خاصیت ضد لرزش (یا میرایی) عالی از این رو برای ساخت دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

ما یک تیم با دانش و با تجربه داریم. در مدیریت، ما از سیستم کنترل کیفیت ISO پیروی می کنیم. به هر پرسش شما به روش حرفه ای پاسخ داده می شود.

در سـال 'مهار تورم و رشد تولید' کمـر همت مـی بندیـم تا با تکیه بر توان داخلی تولیدی ملی با کیفیت جهانی عرضه کنیم