• سامان فاطر راشا
  • سامان فاطر راشا
    آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور
  • استراتژی شرکت
    بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تأکید بر ارزش آفرینی و مسئولیت های اجتماعی
  • مأموریت شرکت
    تأمین نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز
  • آرمان شرکت
    قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

سامان فاطر راشا

آرمان شرکت

قرارگرفتن در بین 10 شرکت ساخت و بازسازی برتر کشور

قطعات پمپ و کمپرسور

ساخت قطعات یدکی

 

در بخش های مختلف صنایع کشور تعداد قابل توجهی از تجهیزات در حال کار وجود دارند که تامین قطعات یدکی مورد نیاز. آنها به دلایل گوناگون بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است. برخی از این دلایل ماندد قدیمی بودن دستگاه ها، محدودیت‌ها، قیمت بسیار بالای سازنده اصلی است که گاها برابر قیمت خرید کل تجهیز می‌گردد.

لذا ساخت قطعات یدکی مورد نیاز از روی قطعه کار کرده و یا قطعه یدکی موجود یکی از نیازهای صنعت کشور به خصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. یکی از مشکلات این بخش در صنعت انجام فرآیند معکوس و ساخت قطعات یدکی است. در بسیاری از موارد این کار به صورت کپی کاری صرف می باشد که موضوع موجب پدید آمدن مشکلات فروانی برای تجهیزات اصلی و فرآیندهای می گردد. در حالی که شرکت فامین این توانایی را داراست که فرآیند طراحی معکوس. قطعات را با رویکرد طراحی و بهینه سازی و در نظر گرفتن شرایط موجود دیگر قطعات درگیر و تجهیز  انجام دهد.

دانش فنی مورد نیاز

در اینجا لازم به ذکر است فرآیند طراحی معکوس و ساخت قطعاتی که توانایی ارایه کارکرد قابل قبول را داشته باشند، فرآیندی بسیار پیچیده و دقیق  است که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. لازمه این فرآیند آشنایی کامل با موارد زیر است، که نادیده گرفتن هر کدام از این موارد می تواند منجر به عملکرد. نامناسب دستگاه و درمواردی خراب شدن دیگر قطعات و یا حتی از کار افتادن کل تجهیز برای همیشه می‌گردد.

 

شرکت  فامین این توانایی را دارد تا بر تکیه بر ذخیره دانش فنی و بینش مهندسی متخصصان خود نسبت به. انجام طراحی معکوس و ساخت قطعات مورد نیاز از روی قطعات نو و یا کارکرده اقدام نموده و پس ازتهیه نقشه های و فرآیند های ساخت نسبت به  ساخت آنها اقدام نماید. سابقه تولید صدها قطعه و مجموعه پمپ بدین روش و کارکرد موفق آنها در صنایع مختلف. که منجر به جلب رضایتمندی مشتریانمان گردیده  نشانگر توانایی بالای شرکت فامین در این زمینه است.

طراحی و ساخت

طراحی مهندسی

 
تیم مهندسی شرکت فامین دارای سال ها سابقه عملیاتی و آزمون شده در زمینه طراحی توربوماشین ها می باشد. لذا این شرکت آمادگی ارائه این خدمات را به شرکت های متقاضی دارا می باشد.

طراحی از مراحل آغازین چرخه عمر محصول می باشد که بر کل عملکرد و هزینه های محصول در طول عمر آن تاثیری حیاتی دارد. لذا در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر در طراحی محصول و اعمال آنها در طراحی و بهینه سازی محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که تنها با ترکیب دانش کاربردی و تجربه گروه طراحی با نگاه به مسایل ساخت و آشنایی به عملکرد و بهره برداری تجهیز می توان به این مهم دست یافت

 

ساخت

 
  •  
    مدل سازی

در واحد مدل سازی شرکت فامین، مدل های سه بعدی تهیه شده در نرم افزارهای CAD/CAM با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و یا ماشین های CNC تبدیل به مدل ریخته گری می گردند. این شرکت آمادگی ارایه این خدمات را به دیگر شرکت های متقاضی را دارا می باشد.

 

  • ریخته‌گری
شرکت فامین دارای دانش ریخته گری آلیاژ های مختلف می باشد.

این شرکت در واحد ریخته گری خود توانایی ریخته گری قطعات با آلیاژهای زیر را تا وزن 600 کیلوگرم دارا می باشد.

 

  • ماشین‎کاری
نوع و چیدمان ماشین ابزارهای موجود در کارخانه شرکت فامین متناسب با زمینه تولید این شرکت و در راستای ساخت قطعاتی مانند پروانه، محور، حلزونی و دیفیوزر انواع پمپ های سانتریفوژ انتخاب شده اند.
ماشین کاری
در سـال 'مهار تورم و رشد تولید' کمـر همت مـی بندیـم تا با تکیه بر توان داخلی تولیدی ملی با کیفیت جهانی عرضه کنیم